Beste klant,

Zoals u mogelijk merkt zijn er wat dingen anders dan u van ons gewend bent.
Omdat dat -logisch ook- vragen oproept, is besloten dit bericht te plaatsen.
We hebben momenteel namelijk te kampen met een aantal complicaties die los van elkaar staan maar elkaar soms helaas wel beïnvloeden.
Vanuit de servicegerichtheid bekeken is dit bericht voor ons dan ook noodzakelijk om u als klant de context te kunnen laten begrijpen.
Uiteraard alleen als u dit wilt en anders kunt u natuurlijk wegklikken.

Rond afgelopen januari waren we oorspronkelijk bezig met een overgang naar andere locatie.
Vanwege vertragingen in bouw en dergelijke liep dat anders.
Echter, op de huidige locatie stond een renovatie gepland.
Tijdens die renovatie en de aanloop er naartoe, gingen er nogal wat dingen verkeerd.
De meeste weliswaar door externe factoren en partijen, alleen daardoor helaas niet minder hinderlijk.

Ondertussen zijn we sinds 4 april 2025 een aantal meter verplaatst om de renovatie tot een goed einde te kunnen krijgen.
Maar ook tijdens die overgang gingen er wat dingen niet zoals afgesproken.
De belangrijkste is de verbinding.
We hebben natuurlijk websites, welke betaalproviders en dergelijke gebruiken, telefoonlijnen, WhatsApp en al wat nog niet genoemd is.
Bij aankomst bleek de volledige verbinding niet te zijn gerealiseerd.
Hierdoor ontstond er een vertraging in communicatie.
Vervolgens kon binnen enkele dagen een veilige verbinding worden gerealiseerd.
Echter, die heeft maar een fractie van de kracht/snelheid waarmee we normaal werken.
Ook daardoor ontstond een vertraging in communicatie.
Daarnaast zijn de bestelstatussen van bestellingen niet altijd zichtbaar bijgewerkt en komt een verzendbevestiging momenteel soms nadat u uw bestelling al heeft ontvangen.

Onze telefoonlijn gaat via de centrale naar onze internetverbinding en dan door naar een toestel.
Onze WhatsApp staat op een pc, waar de berichten dus binnenkomen, omdat de pc uiteraard aan staat.
Echter, de verbinding is niet krachtig genoeg om de gesprekken, zowel die van de telefoon als die van WhatsApp, door te zetten naar een toestel of het programma te openen.
Ook dáár ontstond dus een vertraging in communicatie met nare toevoeging dat op dat moment lopende WhatsApp gesprekken, verder onbeantwoordt zijn gebleven en in sommige gevallen geen vervolg kregen.

Toen bezig was met het inhalen van de communicatie vertragingen kwam het volgende.
PostNL heeft momenteel niet altijd dezelfde snelheid en secure werkwijze als dat we van ze gewend zijn.
Zo raakten er wat zendingen kwijt, zijn er herstelzendingen verzonden en gecompenseerd, alleen daardoor schoot de inhaalrace van de vertraagde communicatie helaas even niet op.

Uiteindelijk, toen alles weer werkbaar was, kwam er nog een ongeluk met botbreuken tot gevolg tussendoor.
Uiteraard ongepland maar, u raadt het mogelijk al, met vertraging in communicatie tot gevolg.
Zoals het er nu naar uit ziet zullen onze contactmogelijkheden volledig hervat zijn rond 12 juni.
Dat geldt voor e-mail, WhatsApp, telefoon en eventuele overige mogelijkheden.
We zijn momenteel druk bezig de gesprekken en dergelijke bij te werken en in te lopen waar nodig.
Onze welgemeende en enorme excuses voor eventueel ongemak.
Per e-mail zijn we overigens gelukkig wel bereikbaar en stuur bij vragen dan ook vooral en gerust een bericht.


Contact wordt natuurlijk zeer op prijs gesteld.
Maar om het misschien tòch gemakkelijker en sneller te maken vind u hieronder wat veelgestelde vragen.
Staat uw vraag er niet tussen? Geen probleem!
Dan kunt u een WhatsApp bericht of een email sturen en u ontvangt zo snel mogelijk een reactie.
Telefonisch zijn we bereikbaar op nummer 085 333 2860. *
(Momenteel zijn we overgestapt op een ander telefoonsysteem. Dit geeft soms helaas nog wat problemen wat betreft bereikbaarheid. We zijn ons hiervan bewust en werken hard aan een oplossing.)
Als telefonisch contact niet lukt maar wel wenselijk is, stuur dan vooral een bericht en we bellen u terug.*


De producten aangeboden op BaofengPortofoons.nl worden geleverd uit eigen voorraad.
Dit is dus geen dropship website met onduidelijke en kostbare retourzendingen en dergelijke.
Retour en garantie loopt dan ook gemakkelijk via BaofengPortofoons.nl.
Wel kan het natuurlijk voor komen dat een besteld product even niet voorradig is.
Zodra het product weer voorradig is zal uw zending worden aangemeld en ontvangt u de tracking gegevens.


Jazeker. Alle producten op deze website zijn nieuw en allemaal gecontroleerd.
De Baofeng apparaten worden geleverd in een gesealde doos met alle standaard toebehoren zoals een antenne, riemclip, lader etc.
Daarnaast zijn de accessoires op deze website ook volledig nieuw.


Jazeker.
Sterker nog, dat is een harde voorwaarde voor al onze producten.
Alles op deze website is 100% authentiek.


Het korte antwoord is ja, voor de meeste Baofeng portofoons en walkie talkies op deze website is een zendvergunning vereist om ermee te mogen zenden.
Dit is zo bij portofoons en walkie talkies met een zendvermogen >0.5W en/of met een afneembare antenne.
U mag ze wel in uw bezit hebben zonder vergunning, mits ze niet gebruiksklaar voor handen zijn.
Om de ruime interpretatie van “gebruiksklaar voor handen” gemakkelijker te maken, worden alle apparaten van BaofengPortofoons.nl standaard geseald geleverd.


Voorradige bestellingen binnen Nederland die op werkdagen zijn afgerond voor 18u30 en op zaterdag voor 11u, worden doorgaans de volgende bezorgdag (ma t/m za) ter aflevering aangeboden.
Bestellingen naar België worden standaard via DHL verzonden en doorgaans binnen 2 dagen ter aflevering aangeboden.
Het kan gebeuren dat er tijdelijk afwijkende standaard levertijden gelden; dit kunt u dan terugvinden in de tekst (onderaan) op elke pagina op deze website en onder dit bericht.

Momenteel kan er in sommige gevallen helaas een vertraging (zijn) ontstaan.
Dit bericht verdwijnt wanneer alles volledig is ingelopen.


Na verwerking van een bestelling wordt een zending aangemeld en ontvangt u de tracking gegevens per email.
Heeft u die niet gekregen?
Geen probleem! Neem dan gerust contact op via support@baofengportofoons.nl, 085 333 2860 of via het contactformulier op de website.
U krijgt de tracking gegevens dan natuurlijk zo snel mogelijk alsnog.


Als u uw bestelling niet heeft ontvangen, terwijl in de tracking gegevens staat dat het is afgeleverd, neem dan vooral contact op via support@baofengportofoons.nl, 085 333 2860 of via het contactformulier.
Er zal contact worden gezocht met de vervoerder en eventueel een onderzoek worden opgestart.
U ontvangt altijd terugkoppeling zodra er nieuws is.


Bestellingen geplaatst op deze website worden binnen Nederland standaard verzonden via PostNL.
Naar België wordt standaard gebruikgemaakt van DHL.
Naar Duitsland wordt standaard gebruik gemaakt van DPD.
Wilt u een specifieke vervoerder?
Geen probleem! Neem dan even contact op via support@baofengportofoons.nl of via het contactformulier op deze website.
U ontvangt zo snel mogelijk een reactie.
Soms kan vanwege de bezorgsnelheid van een zending, worden afgeweken van vervoerder.


BaofengPortofoons.nl biedt vele betaalmethoden waaronder iDeal, iDeal-in-3, creditcard, bankoverschrijving en PayPal.
Daarnaast kunnen particuliere klanten achteraf betalen via Klarna of Riverty.
Zakelijke klanten kunnen achteraf betalen via Billie.
Bij afhalen kunt u ook contant, per pin of met creditcard betalen.


Als u er voor kiest om uw bestelling op afspraak te komen afhalen, dan kunt u zeker ook contant of per pin betalen.


Als u uw bestelling wilt annuleren dan is het belangrijk dat u zo spoedig mogelijk contact opneemt via 085 333 2860 of via support@baofengportofoons.nl.
Bestellingen die in het systeem zijn verwerkt kunnen niet worden geannuleerd.
Deze kunt u retourneren nadat u de zending heeft ontvangen.
Als de producten in nieuwstaat verkeren dan krijgt u het aankoopbedrag retour via de oorspronkelijk gekozen betaalmethode.
De retourkosten bedragen 7,00.



Jazeker, achteraf betalen bieden wij voor consumenten aan via Klarna en Riverty.
Zakelijke klanten kunnen voor achteraf betalen gebruik maken van Billie.
BaofengPortofoons.nl heeft geen invloed op het acceptatieproces van deze aanbieders.
Achteraf betalen betaalmethoden op deze website worden verwerkt door betaalpartner Mollie.
Zakelijke klanten kunnen ook contact met ons opnemen om te bekijken of er wellicht aanvullende of aangepaste mogelijkheden zijn.

* Wegens renovatie zijn we tot 8 april en tussen 4 en 14 juni telefonisch beperkt bereikbaar.
Onze excuses voor eventueel ongemak.